۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
نرخ سودهای بانکی اعلام شد

در گزارشی از سوی بانک مرکزی، نرخ انواع سود بانکی اعلام شد.

به گزارش صدای بورس، بانک مرکزی در گزارشی نرخ انواع سود بانکی از جمله نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار و نرخ سود انواع تسهیلات در بانک‌های دولتی و غیردولتی را اعلام کرد.

مشتریان بانک‌ها می‌توانند سپرده‌های خود را در بانک‌ها بگذارند و از محل سپرده گذاری خود سود دریافت کنند که به این سپرده‌گذاری، سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار گفته می‌شود که نرخ سود علی‌الحساب آن در بانک‌های دولتی و غیردولتی از نوع عادی و ویژه آن به ترتیب ۱۰ و ۱۴_۱۲ درصد است.

علاوه براین، نرخ سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری یکساله و دوساله نیز ۱۶ و ۱۸ درصد است.


بیشتر بخوانید:

بانکی ها به مجلس انتقاد کردند


در این بین، لازم به ذکر است که مبنای محاسبه سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی حداقل مانده حساب در ماه است.

از سوی دیگر، نرخ سود تسهیلات صنعت و معدن، کشاورزی، بازرگانی، خدمات و متفرقه، صادرات در بانک‌های دولتی به ترتیب ۱۸، ۱۵ و ۱۸، ۱۸، ۱۸ درصد است.

همچنین، نرخ سود تسهیلات ساختمان و مسکن شامل حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن، خانه اولی‌ها، ساخت مسکن و جوانان در بانک‌های دولتی معادل ۱۱_۶ درصد است.

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش، نرخ سود اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن ‌و تسهیلات بدون سپرده مسکن نیز ۱۸_۱۷.۵ درصد اعلام شده که نرخ سود تسهیلات در بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی ۱۸ درصد است.

کد خبر 440452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    8 0
    همونه که مثل قبل نزول خورا بانکم درصد وامشو الان میکنه ۲۰ درصد ای توف به روتون
  • هاشم IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    معذرت می خواهم کاربر مهدی شما فکر می کنی بهره بانک با این تورم ۶۰ درصدی جواب گوی حفظ ارزش پول هست که شما مردم را نزول خوار یا ربا خوار می دانی. بهره بانکی مربوط به تمام بانکهای جهان است و بر اساس اقتصاد آن کشور داده میشود آیا میدانی بهره بانکی در ژاپن منفی است یعنی تورم منفی دارند پس بهره بانکی که مردم پولشان را در بانک می گذارند و تسهیلات به شرکتها داده میشود که تولید باشد و از مشارکت مربوطه یک مبلغ ناچیز هم به شخص داده شود شما ربا می دانید آیا مردم نباید حفظ ارزش پول بکنند شما کالا ها را در انبار دپو می کنند احتکار می کنند و با قیمت دو یا سه برابر به شخص شما می فروشند ربا نمی دانید فساد نمی دانید اینکه کسی سرمایه زحمت کشی خودش را به بانک سپرده بانک را وکیل کرده با این سرمایه کار کند و شخص هم مشارکت در درآمد آن داشته باشد ربا خوار می دانی اصلا معنی ومفهوم ربا می دانی چی هست جدا برو یک کمی سواد خواندن ونوشتن یاد بگیر ودنبال نظریات متوهم ذهن مخدوش خودت نباش دوست عزیز ۱۵ درصد درسال ببین چقدر می شود و پول نزول بازار که اجاره می دهند ۴۰درصد درسال است نه ۱۵ درصد
  • محمد اربابی112 IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    سود بانکی با نرخ تورم بسیار کم است در ضمن روز شمار شود بهتر است
  • محمد اربابی112 IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    باسلام سود بانکی به نسبت تورم بسیار کم است پیشنهاد می شود که سود روزشمار شود بهتر است و استقبال مردم بیشتر می‌شود
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    سپرده مردم کمترین سود وام دادن به مردم بالاترین نزول و ربا کجای اسلام گفته اینقدر ربا بخورید؟مگر اینجا حکومت اسلامی نیست؟
  • عبدالناصر ت IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    نزول (ربا، درصد)!! خجالت بکشید! نزول، طبق آیات قرآن مگر جنگ با الله و رسول الله نیست؟
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    اگر سود بانک ها کمتر شود میلیادرها تومان پول از بانک ها خارج و روانه بازار ارز و سکه شده و بی نظمی و اخلال در روند زندگی طبقات ضعیف و حقوق بگیر بوجود خواهد امد
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    فکر می کنم در خواب هستند یا از لانه‌شان بیرون را نگاه کنید
  • حسن IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    سلام ۵ سال پیش برای فرزندان سالی ۳۰۰ تا ۵۰۰ واریز کردیم که طرح تامین مسکن جوانان میباشد لعنت به همچنین طرح دهنده بیسواد که ۱۸ سال ادامه بدهیم آیا با این تورم درست هست رفتم بانک میگه الان وام بخواهی امتیاز ۷ میلیونی هست بعد ۱۸ سال ۱۸ میلیونی وام شامل میشه لعنت براین بانکداری وبی مدیریتی بیسواد باید جلسه گرفته بشه سپرده گذاری بیشتر بشه و وام طبق قیمت روز بدهند یا اصلاح بشه یک خونه معمولی ۱۰۰ متری چند هزینه داره والا باید تف و لعنت به همشون انداخت
  • بی نام IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    چرا مسولان اینقدر دروغ میگن حکومت اسلامی بر پایه ی دروغ دیگه ندیده بودیم که دیدیم
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    بااین تورم نرخ سود 50 درصد هم بشه کسی پول توی بانک نمیگذاره چه برسه به 18 درصد
  • بهروز IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    با سلام. نرخ سود بانک‌ها بسیار کم و بی ارزش است. سود صندوقهای سرمایه گذاری هم اندکی بیش تر از سود سپرده کذاری است، با این صف آیا سود 1میلیون و 690 و اندی تومنی که بانک‌ها به 100 میلیون سپرده میدادن و میدن دیگه ارزشی داره؟ یا در قبال 120 ملیون سرمایه گذاری در صندوقهای ثابت که 2ملیون میدادن و هنوز همون رو میدن این دو ملیون ارزشی داره؟زمانی میشد پول رو به بازار داد و سود معمولی 36 درصد گرفت. حالا بیشترین سود بانک‌ها 18درصد و سود سرمایه گذاری خدود20 درصده که ارزش اونهم روز به روز کمتر میشه.